Technologie, která výrazně sníží riziko havárií – Pojišťovnám ale budeme platit stejně

0
automobil

Svět technologií se pohybuje vpřed mílovými kroky. Výjimkou není ani automobilový průmysl. Výrobci automobilů zrychlují zavádění technologie určené pro předcházení haváriím, jako je například proti-kolizní brzdový systém. Na druhé straně, pojišťovny z tohoto kroku nadšené zas tak nejsou. Za jistých okolností by již za 10 let mohly mít pojišťovny problémy s likviditou!

Moderní systémy výrazně sníží riziko vzniku dopravních nehod

Očekává se, že globální trh s pokročilými asistenčními systémy pro řidiče, které známe z tohoto odvětví jako ADAS, dosáhne do roku 2025 více než 67 miliard dolarů, přičemž každý rok se zvýší o více než 10 procent. Skupina 20 výrobců automobilů se zavázala vybavit téměř každé nové vozidlo systémem varování před kolizí a automatickým nouzovým brzděním v městech již do roku 2020. Na následujícím videu si můžete prohlédnout, jak takový brzdný systém funguje:


“Každý, kdo seděl v automobilu s pokrokovými bezpečnostními řešeními, už nikdy nebude chtít auto bez takových prvků.”

– řekl pro Reuters Kevin Clark, generální ředitel dodavatelské firmy automobilové techniky Aptiv PLC. Náklady na moderní bezpečnostní systémy – automatické brzdění, udržování jízdního pruhu a adaptivní tempomaty – mohou být pro automobilku relativně nízké, mezi 500 až 1 000 dolarů za vozidlo, uvedl Clark.

Na následujícím grafu si můžete prohlédnout podíl vyráběných vozidel se systémem automatického proti-kolizního brzdného systému.

Táto technológia výrazne zníži riziko havárií - Poisťovniam ale budeme platiť rovnako
Zdroj: Reuters

Bylo zjištěno, že proti-kolizní brzdový systém má jednu z největších bezpečnostních výhod z různých asistenčních systémů ve vozidle. Pojistný institut pro bezpečnost na dálnici dospěl v nedávné studii k závěru, že proti-kolizní brzdný systém by mohl snížit počet nehod typu “zepředu-dozadu” se zraněními až o celých 56 %!

Pojišťovny to ale vidí jinak …

Podle Swiss Re AG, největší automobilové pojišťovny na světě, má společnost ADAS potenciál snížit četnost dopravních nehod až o 25 % a do roku 2020 snížit globální pojistné pro plně vybavená vozidla ADAS o 20 miliard dolarů. Pojistitelé však zároveň uvedli, že v současnosti nemají dostatek údajů kvůli neochotě výrobců automobilů poskytovat podrobné informace o modelech prodávaných s těmito systémy.

Shantelle Thomas, viceprezidentka cenového oddělení Allstate uvedla, že pojistné sazby budou odrážet přínosy a náklady moderní automobilové techniky v následujících pěti letech.

Tento názor sdílejí i ostatní pojišťovny. Poukázaly na fakt, že náklady na opravu jsou vyšší než samotné riziko. Senzory a kamery pro automatické systémy řízení jsou většinou instalovány v nárazníku nebo předním skle automobilu – tedy v nejkritičtější zóně. Richard Lavey, výkonný viceprezident skupiny Hanover Insurance Group řekl:

“Už není nic takového jako nárazník za 300 dolarů. V současnosti se náklady na opravy většinou přibližují částce okolo 1 500 dolarů.”

Sebastiaan Bongers, vedoucí produktů a technologií Swiss Re věří, že snížení frekvence a závažnosti nehod nakonec vyrovnají vyšší náklady na opravu. Uvedl však, že asi v horizontu deseti let by nižší pojistné mohlo mít za následek dočasné problémy s likviditou v sektoru pojišťovnictví.

Co číst dále?

Vynález, díky němuž mohou lidé s postižením řídit autonomní vozidlo

Zdroj:
Yahoo News

Přeloženo ze slovenského originálu, autorem článku je Ľubomír Hedvigy.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno