Káva ve Starbucks za kryptoměny? Fastfoodové řetězce testují blockchain

0
Čínská produkce opět mírně vzrostla – Vrací se vše do normálních kolejí?

Čínská centrální banka zrychlila testování nové národní měny. Do svého programu zapojila také americké řetězce Starbucks, McDonald’s a Subway. Nyní tedy můžete v Číně platit digitálním jüanem ve vybraných pobočkách.

Zapojení zahraničních firem

Čínská centrální banka zrychlila testování své digitální měny a do programu poprvé zapojí některé zahraniční firmy. Americké řetězce Starbucks, McDonald’s a Subway byly jmenovány na seznamu firem Čínské lidové banky, které otestují digitální jüan společně s 19 místními podniky. Jedná se o hotely, obchody se smíšeným zbožím, pekárny, knihkupectví a fitka.

Národní rozvojová reformní komise a výkonná agentura pro plánování uspořádaly ve středu schůzku, které se zúčastnili zástupci čtyř velkých státních bank a dva internetoví giganti Alibaba a Tencent.

Oficiální spuštění zatím v nedohlednu

Čína zatím nezveřejnila harmonogram spuštění digitálního jüanu, ale zprávy o novém testování vyvolaly spekulace, že by to mohlo být v nejbližších týdnech či měsících. Testy se údajně urychlily poté, co Facebook v červnu loňského roku oznámil svůj projekt Libra.

Minulý týden se objevil na internetu snímek obrazovky zkušební verze aplikace vyvinuté Čínskou zemědělskou bankou. Aplikace pro digitální měnu má několik základních funkcí, podobně jako jiné čínské online platební platformy, jako jsou Alipay a WeChat Pay. Umožňují uživatelům provádět a přijímat platby a převádět peníze.

Mohlo by vás zajímat: Bitcoin za 1 milion dolarů? Toto jsou důvody, proč to může být reálné

Kryptoměny na olympijských hrách?

Institut výzkumu digitální měny PBOC minulý pátek potvrdil, že testování probíhalo ve čtyřech městech: Shenzhen, Suzhou, Xiong’an a Chengdu. Kromě toho se do testovacího programu v budoucnu připojí místa konání zimních olympijských her 2022 v Pekingu a Zhangjiakou.

Testování projektu je založeno na dvou principech. Centrální banka vydává virtuální peníze komerčním bankám, které je pak předávají spotřebitelům. Cílem je nahrazení hotovosti ve všech transakcích.

Závěr

Čína se do toho opravdu pustila ve velkém. Spolupráce s americkým fastfoodovým řetězcem je skvělá zpráva, protože je velmi oblíbený jak v Číně, tak i ve světě. Mohli bychom se tak v budoucnu dočkat podpory i jiných digitálních měn v čele s Bitcoinem.

Co číst dál?

Známá BTC velryba – DeFi je hloupost bez reálného využití plná slabin

Zdroj:
abacusnews.com

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno